Ik ben afgelopen winter aan het puzzelen geweest over hoe je zelf chocolade brahma's zou kunnen maken en ik denk dat, indien het klopt dat er in Nederland geen materiaal is, de CHOC Orpington krielen nog het beste zouden werken.
De Britse "Chirpy Chicks" (chirpychicks.com) heeft echte Choc kriel Orpingtons, en volgens mij zou zo'n CHOC haantje op een zwarte Brahma haan moeten zetten om mee te beginnen (misschien zelfs letterlijk gezien het verschil in formaat
Nu is het vinden van goede zwarte Brahma hennen niet zo moeilijk, het verkrijgen van goede CHOC Orpjes wel. De broedeieren gaan momenteel voor pakweg £250 per 6 stuks - dat is dus bijna €50 per ei. Voor dat geld zie ik er vanaf; ik zou er meer dan 6 moeten kopen en dan ook nog eens op laten sturen. Los daarvan is het voor ons, wonende in een woonwijk, al lastig genoeg om 1 haan te houden, laat staan dat we met meerdere hanen kunnen gaan werken
Is er iemand bezig met CHOC Brahma's, kriel of groot? Zijn er überhaupt mensen die er aan zouden willen beginnen of interesse zouden hebben in Choc Brahma's?
Hierbij als smaakmaker (haha) 2 foto's van de Choc Orp. krieltjes:

Prachtige kleurslag, toch?