De eerst uitgekomen kuikentjes zijn nu 6 weken oud, en sinds enkele dagen heeft de kloek besloten dat het tijd is dat ze hun eigen weg gaan.
Al enkele weken kunnen ze al genieten van een grotere ren en als ik thuis ben mogen ze zelfs vrijuit in de wei rondscharrelen. Maar waar de kloek voorheen haar kroost nauwlettend in de gaten hield, merk ik de afgelopen dagen dat ze hen nu gewoon achterlaat en negeert.
Gisteren mochten ze zelfs niet meer in haar buurt komen, behalve dan wanneer het slapen-tijd was - dan mochten ze wel achter haar aanhollen om naar het nachthok te gaan (wel gaan de kleintjes nog niet uit zichzelf zonder haar naar het nachthok)
De kloek zal wel weten wat ze doet - maar 6 weken lijkt me vrij snel, zeker daar ze nog niet volledig in de pluimen zitten en ze nog om de haverklap op haar liggen te piepen. Maar ja, da's de natuur hé.
Voordeel is nu wel dat de kloek minder agressief is naar de anderen toe - dat geeft hoop voor binnen 3 weken als de 2 andere kloeken hun legsel 6 weken oud zijn - dan kunnen ze misschien met z'n allen terug de wei op - want hun respectievelijke rennen zijn stilaan leeggevreten van alle lekkers.